الثلاثاء، 5 أكتوبر 2010

الاتصالات السعودية تضبط الأجهزة المفقودة







كل واحد يسجله عنده بالمكتب ولا البيت عشان لا سمح الله اذا انسرق الجوال



حصرياً ولأول مرة في المملكة
الاتصالات السعودية تضبط الأجهزة المفقودة

أطلقت الاتصالات السعودية خدمة نوعية جديدة هي خدمة " تعطيل الأجهزة المفقودة"، ولأول مرة في المملكة مجاناً وبدون أي رسوم لجميع عملائها دون استثناء، وذلك عبر معرفة وحفظ الرقم التعريفي الخاص بالجهاز (IMEI) حيث يوفر لهم  إمكانية تعطيل الجهاز في حال فقده أو سرقته، مما يعمل على منع استخدام الجهاز أو إعادة بيعه، انطلاقا من حرص الشركة وتفردها في تقديم أسهل الحلول والخدمات الحصرية لعملائها.

علماً أن خدمة الإبلاغ عن الأجهزة المفقودة (EIR) تعمل على قفل الجهاز عن طريق شبكة الاتصالات السعودية باستخدام الرقم التعريفي الخاص بالجهاز(IMEI) والذي يمكن معرفته عن طريق ضغط الأزرار  التالية *#06# ويتكون الرقم من 14 خانة بحيث يصبح لكل جهاز في العالم رقم تسلسلي خاص به، ومن خلال شبكة الاتصالات   يتم رصد هذا الرقم التعريفي للجهاز.

يذكر أن تفعيل هذه الخدمة المجانية يتم من خلال زيارة اقرب مكتب للاتصالات السعودية  لتعبئة النموذج الخاص بالخدمة، وتقديم ما يثبت ملكية الجهاز مثل ( كرت ضمان، فاتورة الشراء، رقم الـ IMEI ) كما يمكن للعميل في حال العثور على الجهاز الاتصال بمركز العناية  بالعملاء 902 أو زيارة اقرب مكتب خدمات عملاء لإلغاء البلاغ و إعادة الجهاز للخدمة.

قطاع الأفراد

First service of its kind in Kingdom uses IMEI private identification system
STC INTRODUCES EIR SERVICE ALLOWING CUSTOMERS TO DISABLE LOST MOBILE PHONES


Saudi Telecom Company has introduced a unique free service, called EIR, which allows customers to disable lost or stolen mobile phones by a single call to STC stating their IMEI private identification number.

Customers can obtain their IMEI number by dialing #06#*. Every mobile phone in the world has its own 14 digit IMEI serial number, which can be identified by STC's network.

As the next step, to join the service customers must go to their nearest STC sales office and fill in an EIR application form, which must be submitted along with the IMEI number and an ID document such as the mobile phone's guarantee certificate or their mobile's bill receipt.

After this, in case of loss the customer needs only to call STC and state the IMEI number, after which no one will be able to use the missing mobile phone.  

If the mobile phone is recovered customers can call the STC Customer Service Center on 902 or visit any STC sales office to reactivate their mobile phone and normal service will be resumed immediately.  

Including this latest innovation STC, the biggest telecommunications services provider in the region, has launched a record number of 35 exclusive services in a period of just over 12 months.

Personal Unit


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق